Zaměření: při kašli a nachlazení (doplněk stravy).
Yzop lékařský je silně aromatický polokeř s vysokým obsahem silic, organických kyselin, tříslovin a vitamínu C. Přispívá k normální funkci dýchacího systému. Bylinná směs vykazuje antimikrobiální aktivitu. Navozuje tělu tonus a vitalitu, celkově tělo osvěžuje.
Složení:
invertní/invertný fruktózový sirup, Yzop lékařský/lekársky (Hyssopus officinalis) 10% vodný extrakt/zahustený extrakt, Ibišek/Ibištek (Hibiscus species) 10% zahuštěn/zahustený vodný extrakt, vitamín C.
Doporučené dávkování:
Dospělí a děti od 12 let 10-15 ml 3 x denně/ Děti od 3 do 12 let 2 - 3 x denně 10 ml (1 ml = 15 kapek). Nepřekračujte doporučené denní dávkování. Nejsou známy případy předávkování. Nepřekračujte teplotu 40°C.
Skladování:
Uchovávejte v suchu při pokojové teplotě. Neskladovat na přímém slunci a v mrazu.Všeobecná upozornění: Doplněk stravy. Není vhodné pro děti do 3 let, těhotné a kojící ženy. Nenahrazuje pestrou a vyváženou stravu. Případný zákal není na závadu.
Balení: 320 g
Výrobce: MVDr. Jiří Pantůček, Vodova 40, Brno, 61200, tel.: 541 232 435
Země původu: Česká republika
Doplněk stravy - definice dle zákona
Doplněk stravy je potravina, jejímž účelem je doplňovat běžnou stravu a která je koncentrovaným zdrojem vitaminů a minerálních látek nebo dalších látek s nutričním nebo fyziologickým účinkem, obsažených v potravině samostatně nebo v kombinaci, určená k přímé spotřebě v malých odměřených množstvích.
Účinnost přípravku a zajištění kvality nejsou při schvalování doplňků stravy posuzovány. Nicméně výrobce nesmí deklarovat nepravdivá tvrzení o účinku přípravku (zákaz klamání spotřebitele). Deklarované účinky musí být schopen kdykoliv doložit. Doplňky stravy musí splňovat veškeré platné normy kladené na potraviny. Jejich dodržování kontroluje Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI).
Doplňky stravy nesmějí být na obalu označeny léčebnou indikací (ani nesmějí vyléčení či prevenci chorob naznačovat), což je vyhrazeno pouze pro léčiva. Smějí být ale uváděny příznivé účinky na zdravotní stav uživatele - tzv. zdravotní tvrzení. Totéž platí i pro reklamu.
Rovněž se nesmí uvádět ani naznačovat, že vyvážená a různorodá strava nemůže poskytnout dostatečné množství živin.